Projekt

Witaj na stronie, której tematem jest „Pan Tadeusz”. Stworzyliśmy ją, bo bardzo lubimy poemat Adama Mickiewicza. Mamy nadzieję, że zarazimy cię naszą fascynacją.

Strona internetowa zintegrowana jest z grą planszową „Robak”, o której możesz dowiedzieć się więcej w zakładce GRA. Jednak, aby korzystać z informacji zawartych na stronie nie musisz mieć przed sobą tekturowego wydania planszówki.

Pod przyciskami menu znajdziesz uporządkowane tematycznie i połączone linkami wiadomości na temat „Pana Tadeusza”.

W zakładce POSTACIE przedstawiamy głównych bohaterów utworu. Znajdziesz tu nie tylko informacje o ich cechach szczególnych i roli w poemacie, ale także wyjaśnienia pełnionych przez nich funkcji i urzędów, które w czasach Mickiewicza były oczywiste, a współcześnie nie są już znane.

W zakładce POEMAT, klikając w kolejne człony długiego tytułu epopei, znajdziesz bardziej i mniej znane, ale zawsze bardzo interesujące,  informacje historycznoliterackie na  temat utworu. Natomiast zakładka DO PRZEMYŚLENIA to zaproszenie do dyskusji i samodzielnego odniesienia się do rozmaitych kwestii, które znajdziemy w „Panu Tadeuszu”. Czy dziś patrzymy na nie tak samo? Czy zawsze zgadzamy się z wizją wieszcza? Tylko utwory, które nas poruszają i o które chcemy się spierać, żyją naprawdę. A więc spierajmy się o „Pana Tadeusza”, żeby żył, a nie był jedynie cena pamiątką przeszłości. Zasługuje na to!

Dla nauczycieli i bibliotekarzy przeznaczona jest zakładka EDUKACJA, w której umieściliśmy scenariusze lekcji, wykorzystujące materiały zamieszczone na stronie oraz grafikę stworzoną do gry.

Życzymy udanej lektury i dobrej zabawy. A jeśli wam się spodoba, zapraszamy do zapoznania się z podobnymi projektami edukacyjnymi zrealizowanymi przez ten sam zespół.

Pomysł i realizacja: Iwona Haberny, Agencja Promocyjna „OKO”
Opracowanie merytoryczne i teksty: dr hab. Paweł Bukowiec, prof. UJ
Opracowanie mechaniki gry: Wojciech Rzadek, Admondo
Opracowanie metodyczne: Biserka Cejović
Ilustracje i opracowanie graficzne: Anna Pałosz
Konsultacja groznawcza: dr hab. Tomasz Majkowski, prof. UJ
Konsultacja merytoryczna: Małgorzata Orzeł, Muzeum Pana Tadeusza
Redakcja: Katarzyna Krzyżan-Perek
Redakcja językowa: dr Artur Czesak
Opracowanie strony internetowej: Studio Tworzenia Krzysztof Głośnicki

Bezpłatne materiały edukacyjno-promocyjne. Komercyjne wykorzystanie gry, tekstów i ilustracji składających się na projekt „Robak” jest zabronione. Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Gry „Robak” nie można kupić. Otrzymają ją wyłącznie uczestnicy prowadzonych w
ramach projektu szkoleń:

  • Wrocław: 27 lutego (zapisy: bibliotekadbp@gmail.com)
  • Olsztyn: 11 marca (zapisy: k.bociek@wmbp.olsztyn.pl)
  • Gorzów Wielkopolski: 12 marca ( zapisy: tutaj lub bp@womgorz.edu.pl)
  • Opole: 19 marca (zapisy: j.weigt@oce.opolskie.pl)
  • Kraków: 9 kwietnia (zapisy: wspolpraca@pbw.edu.pl)
  • Tarnów: 5 marca (zapisy: bpt@bpt.edu.pl)
  • Lublin: 4 marca (zapisy: lkawka@ken.pbw.lublin.pl)
  • Warszawa: 11 kwietnia (zapisy od 25 marca: wspomaganie.edukacji@pbw.waw.pl)

Każdy chętny może zgłosić się do udziału w szkoleniu, a zarazem w projekcie, pod podanymi wyżej adresami. Decyduje kolejność zgłoszeń.

  • Osoba przeszkolona w ramach szkolenia powinna przeprowadzić ćwierćfinał turnieju gry w szkole/bibliotece/domu kultury, z którymi współpracuje (do 15 maja);
  • Półfinały turnieju gry zostaną przeprowadzone przez Biblioteki – Partnerów projektu (do 29 maja). W ich wyniku wyłonionych zostanie 8 finalistów;
  • Ogólnopolski turniej finałowy odbędzie się 11 czerwca w Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Zaproszonym finalistom i ich opiekunom organizator zapewnia pokrycie kosztów podróży i nocleg.

Regulamin Turnieju Gry Planszowej „Robak” w ramach projektu Robak – kampania promocyjna, w oparciu o grę i internetową platformę wiedzy, w 190 rocznicę wydania „Pana Tadeusza”